onsdag 1. desember 2010

1. desember

I dag begynner advent. En tid for lys, koseligheter, mat, gaver og familie(i allefall den idylliske varianten). Det er også en tid da Inger virkelig våkner til live. Da har hun endelig en ekstra grunn for å kose seg, bake kaker, pakke inn ting, dekore, tenne lys und zu weiter. Og siden hun er ekstra glad i de tradisjonelle juletingene, pleier hun vanlivis også å ha en julekalender.
Av en eller annen grunn har derimot dette året blitt et unntak; Ingen julekalender henger på veggen i år. Antageligvis er dette også situasjonen ute hos mange av dere, og derfor har jeg bestemt meg for å lage en til dere! Den kommer til å være fylt av, helt enkelt, juleting. Ting en kan gjøre, inspirasjon, tradisjsoner osv.

Håper dere liker den!

I dag, 1. desember, vil jeg ironisk nok gjerne oppfordre dere til å lage deres egen adventskalender. Den billige varianten. Den tradisjonelle varianten. Den stemningsfulle varianten.
kjøp:
1 stk. appelsin
en pose nelliker

Putt 24 av dem i appelsinen, og trekk så ut en av dem - det er jo første desember!
Siden nellikposen inneholder hundre ganger flere nelliker enn de 24 du trenger til denne, kan du også lage noen som bare er til pynt, men mønster av alle slag.

//

Since not all of us have a advent calendar, I decided to make one for us.
Christmas is the time of year when I truly wake up; finally I have a reason to bake cakes, light candles, decorate and wrap things nicely. So this calendar is going to be filled with things of that sort; traditional things to do(at least here in Norway) and Christmasy inspiration.
Hope you like it!

Today, I ironically enough want to encourage you to make your own advent calendar. The cheap kind. The traditional kind. The evocative kind. Buy one orange and some cloves. Stick 24 of them into the orange, and then take one out again - it's 1. December after all!

kjærleik, 
-I

5 kommentarer:

  1. Strålende initiativ, Inger!

    SvarSlett
  2. Hurra! Hvem trenger materialistiske pakkekalendere når vi har ingersteinnes.blogspot.com? :D (Jeg fikk forresten julekalender av Anders i går: Lakkegata skoles musikkorps sin, hvor jeg blant annet kan vinne Starwars skrivebord og leksesett, en Aha-CD, termos og nålepute.)

    SvarSlett
  3. herlig!! .. mon tro om de selger nelliker paa tesco? :p

    SvarSlett
  4. Så søt du e Inger:) Eg lagte faktisk min egen appelsin i går:) Glede mg t helga,snuppa!
    - Henrikke

    SvarSlett
  5. JA!! Har julekalender. Men fint at du lager en! Liker å tenke at den bare er til meg:D
    Hurra for Inger
    Benedikte

    SvarSlett