torsdag 6. desember 2012

#6




Hver advent når eksamen druser på og gjørelista aldri blir kortere kjenner jeg et lite stikk innerst inne i røttene. Hjemlengselen kommer snikende.

Kanskje ikke den mest feirede av juletradisjoner, men like fullt noe som skjer stort sett hvert år, iallefall for mange studenter. Og man skal ikke bare tenke på det negative ved å lengte litt hjem. Jeg gleder meg mest egentlig - til lange frokoster med familie og kaffekopp. Kanskje en barfrost-tur. Se igjen gamle kjente og ellers bare roe ned 103 hakk og spise kaker. For meg blir nesten hjemlengselen som en forberedelse til det som kommer.

Derfor googlet jeg i går kveld helt enkelt "Hovsherad". Til min store glede fant jeg noen svært attraktive bilder fra hjembygda og omegn, tatt av Snekkeren Torfinn, som for øvrig kommer til å bli min go-to-guy fra nå av når jeg har behov for litt friluftsbilder som ikke er i Visit Norway stil.

Håper du lengter litt hjem i dag og gleder deg til det som kommer! Advent er tross alt ventetid.
God 6. desember!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar