lørdag 1. desember 2012

#1


For å sitere oss anglofiles yndlingsjulfilm, Love actually: Christmas is all around us.
Og siden jeg også er av typen "julete", kommer jeg denne måneden til å gjenta noe jeg gjorde for et par år siden. Julekalenderen.
Hva kommer så denne julekalenderen til å inneholde? Ikke så mye utenom det vanlige. Bare ekstra mye takknemlighet og verdsetting for den innsatsen som settes inn i jula. For verdiene vi bestemmer oss for å stå bak enda sterkere og for tradisjonene vi opprettholder.

Jeg har alltid hatt stor glede av hvordan vi tar naturen inn i hjemmene i tiden opp mot jul. Granbar på trammen. Svibler innpakket i mose. For ikke å snakke om at vi drar me oss et helt tre inn i stua.
Her i Manchester er det heller tynt med bartrær. Til min store glede er det derimot kristorn på hvert hjørne, en plante jeg som liten beundret på tv-skjermen da det ikke er en vanlig vekst på sør-vest landet hvor jeg er fra. Nå derimot. Nå skal jeg på slang!

God 1. desember!

PS: Kinfolks julefilm er et godt eksempel! Kanskje litt for god til å være sann, men jysla fin!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar