torsdag 20. desember 2012

#19 / #20

Det lille huset på Hofsmo, et kjent motiv i Hovsherad.

I går kveld stoppet jeg opp idet jeg gikk fra gamlehuset og over tunet til vårt hus. Det var helt stille, og stjernene blinket på himmelen som om det ikke var noe annet i hele verden de heller ville gjøre. Fjellene var mørke. Man skjønner godt hvor troll kommer fra når man ser fjellene sånn, mørke og rolige. Seige.
Jeg følte meg så trygg og glad. Med ærefrykt for hvor vakker bygda mi er.
Jeg innså hvor stort privilegium det er å føle sånt eierskapsforhold og kjennskap til naturen rundt meg, ikke bare en og annen flott utsikt i ny og ne, men MIN utsikt. MITT fjell.

Denne posten var kanskje ikke den med mest direkte julebudskap.
Kanskje den heller viser hvor viktig jeg synes det er å føle seg trygg i juletider. Hva enn det måtte innebære for deg. Som drivstoff for et nytt år!

1 kommentar:

  1. Du e så fin!

    Og sauene på den andre posten EIE.

    -S-

    SvarSlett