torsdag 4. oktober 2012






























Mamma sendte melding i dag. De skal på elgjakt og meldingen fremkalte aldri så lite hjemlengsel. 5. oktober klokka 07.00 hvert eneste år strømmer hele befolkningen i den lille grenda Løvjomås til samlingsplassen ved den gamle skolen for å være med på jaktstart. Folk tar seg fri fra jobb. Baker kaker. Tar med de (nesten)nyfødte babyene deres i bæremeis. Alle skal være med. Barna i friluftsbarnehagen bidrar til og med på første drev.

Tanken på høstløv, sopp-plukking og bålbrenning gjorde at jeg tok en titt i 2011-folderen.
Der fant jeg disse bildene som ble tatt for nesten nøyaktig ett år siden på Hardangervidda.
Jeg blir litt trist inni meg siden det er så langt unna. Men så kommer jeg på at jeg bor i Jane-Austen-land, og da går det greit. Idag oppdaget jeg en nydelig tursti langt ei elv som skal utforskes ytterligere, og i morgen tidlig drar jeg nordover til Edinburgh. Så det går bra!

1 kommentar: